شراب سرا


تهیه شراب از آبمیوه تجاری

با علم بر آنکه این وبلاگ جهت آگاهی رسانی میباشد ولی از نوشتن آدرس و نام فروشگاه و شخص فروشنده یا نام و محصول تجاری شرمنده هستم و با آنکه به محترم شمردن عقاید و نظرات همه دوستان معترفم ولی از پاسخ دادن به هر پرسشی که در آن مراعات روش وبلاگ نشود ، معذورم.

پیش از شروع مراحل مختلف تهیه شراب از هر نوع آبمیوه تجاری از روش کلی تهیه شراب ، ضدعفونی کردن ، آبسنجی یا رفراکتومتر ، کیسه متقال صافی ، قفل هوا (1) یا (2) یا (3) ، کاربرد جدول انتهورا و حسابگر تولید شراب ، شیشه کردن شراب ، سیفون کردن ، آمیزه کردن شراب ، انواع مخمر موجود در بازار ، شکر یا عسل ، فعال کردن مخمر ، بشکه تخمیر ، آمیزه با گیاهان ، موم اندود و یادداشت مراحل مختلف تهیه و آماده سازی شراب اطلاع داشته باشند. برای درک کامل جزئیات ، مطالعه فرهنگ واژه ها و پرسش و پاسخ و چه کنم؟ را فراموش نکنید.

برای تهیه شراب از آبمیوه های تجاری موجود در بازار باید چهار نکته مهم را در نظر داشته باشید.

1- آبمیوه مورد نظر باید بدون ماده نگهدارنده از هر نوع باشد.

2- تاریخ مصرف معتبر داشته باشد.

3- از نوعی استفاده کنید که پاستوریزه یا هموژنیزه باشد.

4- از آبمیوه ای استفاده کنید که تغلیظ شده (کنسانتره) باشد.

از آنجا که برای بازار پسندی تقریبا به همه آبمیوه های تجاری مقداری شکر اضافه میکنند لذا استفاده از آبسنج برای تعیین مقدار قند محلول در آبمیوه امر بسیار مهمی است. عدم استفاده از آبسنج تهیه شراب مورد نظر را به شانس و تصادف واگذار میکند. دستورالعمل زیر برای تهیه پنج لیتر شراب است.

مواد لازم:

آب میوه 3 لیتر (پاکتی یا شیشه ای)

شکر بین 400 تا 800 گرم (اگر از عسل استفاده میشود مقدار تقریبی مصرف عسل بجای شکر به نسبت 2 واحد عسل به 3 واحد شکر است)

آب جوشیده و خنک شده 2 لیتر

مخمر 5 گرم

ابزار لازم:

جوراب نایلون زنانه جهت صاف کردن

ظرف 5 لیتری تخمیر 2 عدد (استفاده از شیشه یا ظرف از جنس سرامیک لعابدار خیلی بهتر از ظرف پلاستیک است)

قفل هوا

آبسنج یا رفراکتومتر

لوله سیفون

قیف

ظرف مدرج برای اندازه گیری حجمی

طرز تهیه:

مخمر را با دو قاشق غ. خ. شکر یا عسل در نصف لیوان آب ملول حل نموده و بگذارید فعال شود.

در ظرف مدرج مقدار 60 سی سی از آبمیوه را ریخته و با اضافه کردن آب حجم آنرا به 100 سی سی برسانید.

همزده و داخل لوله آزمایش ریخته و آبسنجی کرده میزان قند محلول را مشخص کنید.

با مراجعه به حسابگر تولید شراب مقادیر موجود را در نرم افزار وارد کنید*.

* فرض میکنیم آبسنجی اولیه عدد 1.045 و درجه حرارت محیط 25 درجه است. مقدار حجمی را 5 لیتر وارد نموده و روی دکمه نادیده بگیر کلیک کنید. عدد نشانداده شده درجه الکل شراب تولیدی را تقریبا 5.9% مشخص میکند. حال به قسمت پائین جدول مراجعه کرده و مقدار درجه الکلی را به 12% تغییر میدهیم که حداکثر الکلی است که از آبمیوه تجاری با امکانات موجود میتوان گرفت. مقدار قند اضافه کردنی در نرم افزار بالغ بر 666 گرم و درجه آبسنجی بعد از اضافه کردن ماده قندی به 1.090 افزایش خواهد یافت.

حال که مقدار قند مورد نظر مشخص شد ، شکر یا عسل مورد نیاز را دقیقا وزن کرده و در آب جوشیده نیمه گرم حل نموده و به آبمیوه اضافه کنید.

جوراب نایلون زنانه را روی دهانه قیف گذاشته و محلول مخلوط شده با آب و ماده شیرین را از طریق قیف به ظرف تخمیر منتقل کنید.

مخمر فعال شده را اضافه کرده و همبزنید.

قفل هوا را نصب نموده و بگذارید تا مدت 4 هفته بهمین صورت در مکانی گرم (بین 24 تا 27 درجه) تخمیر شود. گاهی ظرف تخمیر را بدون باز کردن سرپوش آن با حرکتی دورانی قدری همبزنید تا حباب گاز چسبیده به بدنه آزاد شود. حتی اگر تخمیر ظرف 15 روز تکمیل شد باز هم بگذارید تا 4 هفته بهمین صورت بماند.

شراب را سیفون کرده و به بشکه جدید منتقل و دوباره قفل هوا را نصب کنید.

بستگی به نوع آبمیوه ، میزان اسید ، مقدار شیرینی اضافه شده ، گرمای محیط ، طول زمان تخمیر و صاف شدن کامل شراب بگذارید بین 2 تا 6 هفته در بشکه تخمیر بماند. زمانی که از صاف شدن شراب کاملا راضی شدید ، آنرا با کمک لوله سیفون به شیشه تمیز منتقل و درب شیشه را با چوب پنبه و یا تشتک محکم کنید.

این شراب را در محیط تاریک و خنک (بین 17 تا 22 درجه) بصورت خوابیده نگهداری کنید.

بستگی به نوع میوه بین 2 تا 6 ماه نیاز به آمیزه دارد.

توجه:

1- بعضی از آبمیوه ها تغلیظ شده (کنسانتره) نیستند. لذا برای تهیه شراب از آنها نیازی به اضافه کردن آب نیست و مستقیما میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

2- اگر مایل به آمیزه شراب تولیدی با گیاهان برای بهبود طعم و مزه آن هستید ، دو راه وجود دارد یا ماده مورد نظر را همراه با آب لازم بجوشانید و یا در مرحله دوم تخمیر از کیسه (تی بگ) حاوی ماده معطر استفاده کنید.

برچسب‌ها: ,

56 Responses to “تهیه شراب از آبمیوه تجاری”

  1. # Anonymous ناشناس

    سلام دوست عزیز
    ممنون از وقتی که صرف آموزش و راهنمایی میکنی .
    برای عقیده شما درخصوص نام نبردن از محصولات کارخانجات احترام قائل هستم ولی توجه شما را به این نکته جلب میکنم که بعضی از کارخانه های کنستانتره و آب میوه بخاطر مشکلات خط تولید از مواد افزودنی استفاده میکنند در صورتی که روی پاکت حرفی از این مورد نوشته نشده در یک همچین شرایطی دوستی که تمام موارد راهنمای شما را کامل انجام داده است حیران می ماند و نمی تواند تشخیص دهد که مشکل از کجا است .
    فکر نمیکنید که اگر دوستان خلاصه نتیجه استفاده از هر محصول را اعلان کنند تا کمکی برای سایرین باشد .
    یک مورد مشابه که پارسال برای خودم پیش امد استفاده از مخمر نان saf-levure بود که چون تحمل الکل بیشتر از 5-6 % را نداشت درنتیجه 20 لیتر شراب پاییزه 14% تبدیل به شربت شیرین 5-6% شد که قابل مصرف نبود.
    ممنون از توجه و راهنمایی شما  

  2. # Anonymous ناشناس

    سلام دوست عزیز
    لطفا یک راهنمایی بفرمایید که برای تهیه آبجو یا شراب از ابزارهایی که در جاهای مختلف سایت نام بردید (رفراکتور-آبسنج-الکل سنج-چکالی سنج-شراب سنج) به کدامیک احتیاج بیشتری داریم و داشتن کدایک لازم و اجباری است . چون من امروز برای خرید رفتم و متوجه شدم رفراکتور دستی با 2 رنج 85 و1 رنج 65 هزار تومان است.و دیجیتالی بالای 1 میلیون تومان است. بقیه موارد هم متفاوت... اگر بفرمایید مینیمم نیاز ما برای این ابزارها کدام است و یک مقداری قسمت استفاده از این ابزارها را نیز ساده تر بیان کنید ، ممنون میشم  

  3. # Blogger انتهورا

    با سلام به دوست عزیز امید
    با همه احترامی که برای دوستان و نظرات آنها قائل هستم و عقیده همگان را محترم میشمارم ، اجازه میخواهم که حقیر را از نام بردن یا تائید هرگونه مارک تجاری داخلی معذور دارید.
    دلایل زیادی برای عدم اعلام نامهای تجاری دارم که بعضا به تجاری نبودن این وبلاگ وابسته است. اشکال عمده دیگر در قلب خود محصول تجاری نهفته است و اگر مارکی ایرانی را در وبلاگ نام ببرم و مثلا در تهران پیدا شود و قابل دسترس ولی در شهر و دیار دیگری موجود نباشد مشکلات دیگری میآفریند.
    بشخصه بسیاری از انواع این محصولات را خودم در استرالیا و همچنین دوستان بسیار نزدیک در ایران و درست مطابق فرمولهای توصیه شده استفاده کرده اند و متاسفانه غیر از چند مورد بقیه غیر درست و مطابقتی با نوشته های روی ظرف خود نداشته اند.
    از طرفی نمونه محصولی که 8 ماه قبل بکار بردم و همین چند روز پیش بکار بردم از نظر مقدار تغلیظ و شیرینی و رنگ و بو تفاوت کامل دارند و اگر بخواهیم برای هر محصولی شناسنامه و تاریخچه بگذاریم و کیفیت و خوبی و بدی آنرا دنبال کنیم داستان سر به مثنوی هفتاد من کاغذ میزند.
    علت همانست که خود شما نیز اشاره کرده اید و بدلایل زیادی محصول امروز با دیروز متفاوت است. دوستی که با توصیه حقیر مبالغی را مخارج کرده و نتیجه ای را که شش ماه پیش اعتبار داشته دنبال میکند ، امروز متوجه میشود که این سعی و کوشش و مخارج بی ارزش و بیخودی بوده و شاید این تصور پیش آید که حقیر لقمه نانی از آن شرکت یا کارخانه دریافت میکنم و برایشان تبلیغات میکنم.
    اگر یکی از دوستان چنین چیزی بنویسد و از محصولی بخوبی یا بدی نام ببرد مطمئن باشید حقیر هیچگونه اظهار نظری نخواهم کرد و قضاوت را بعهده خود خواننده و یا مصرف کننده خواهم گذاشت و پاسخ من در مورد سوالات پیش آمده بی اطلاعی خواهد بود.
    امید آن دارم که موضوع را بخوبی درک کرده باشید.
    ممکن است این سئوال پیش آید که چرا به دوستانی که نامی خارجی را مینویسند و حقیر آنرا میشناسد پاسخ میدهم؟ علت ساده است ، اگر فلان محصول خارجی مطابق آنچه که روی برچسب آن نوشته شده از آب در نیاید به آسانی میتوانم کارخانه را مورد تعقیب قرار دهم و یا همه جای دنیا اعلام کنم که این محصول تقلبی است ولی آیا در ایران هم همینطور است؟
    موفق باشید
    ساقی  

  4. # Blogger انتهورا

    با سلام به دوست عزیز شاهین
    ابتدا باید بدانید منظور از بکار بدن ابزار چیست و بعد از آن چه ابزاری مورد استفاده شماست.
    اگر فقط منظور تهیه شراب است هیدرومتر یا آبسنج کافیست و یا نوع ساخارومتر که بر اساس جدول بریکس کار میکند.
    رفراکتومتر ابزار بسیار خوب ولی خیلی گران است و ارزانترین آن در خارج نیز حدود 280 دلار است (1-30)
    اشکال مهم هیدرومتر و رفراکتومتر درجه حرارت نمونه آزمایشی است که اگر از 25 درجه کمتر یا بیشتر باشد نتیجه را کم و زیاد نشان میدهد که البته برای دست اندکاران خرید کلی محصولات یک تاکستان بسیار مهم است ولی برای تولید کننده خانگی مسئله زیادی را تولید نمیکند.
    نوع دیچیتالی رفراکتومتر این حسن را دارد که با ملاحظه به چیپسی که داخل ابزار است درجه حرارت نمونه را تعیین و تغییرات لازم را محسوب میدارد ولی یک میلیون تومان هم پول کمی نیست!
    لطف کنید به مقاله های زیر رجوع کنید تا اطلاعات کامل بدست آورید.
    http://meysara4.blogspot.com/2007/11/blog-post_426.html
    http://meysara4.blogspot.com/2007/11/blog-post_1435.html
    امید که کمکی شده باشد.
    ساقی  

  5. # Anonymous ناشناس

    رفراکتور دستی با 2 رنج 85 و1 رنج 65 هزار تومان است  

  6. # Anonymous ناشناس

    تعجب میکنم به چه راحتی حرام خواری را آموزش میدهید
    مگر از خدا نمیترسید ؟!!!!
    شراب در قرآن به صراحت نهی شده است و در احادیث نیز آن را نهی کرده اند و همه به ام الفساد بودن آن واقف هستند
    توجیه نیز راه علاج آن نیست
    آیا آموزش فعل حرام دشمنی با خدا نیست؟  

  7. # Anonymous ناشناس

    تعجب میکنم چه قدر میتوانید پر زور باشید که از خدا نمیترسید  

  8. # Anonymous ناشناس

    مگه تو نماینده خدایی ؟ تو درست نکن و نخور به بقیه مردم چه کار داری دوست داره بره جهنم به توچه  

  9. # Anonymous ناشناس

    تو اگه اینقدر برات مهمه خودت تو این سایت چه غلطی می کنی پاش بیوفته از همه ما بیشتر میخوری....  

  10. # Anonymous ناشناس

    من خودم زمانی حرف این دوست تندرومون رو قبول دارم که موردی پیدا بشه که تریاک هروئین حشیش و ... رو هم حرام دونسته باشن، الکل اگه اندازش رعایت بشه نه تنها مصرفش ایرادی نداره بلکه توصیه هم می شه. بقول معروف
    می گرچه حرام است،ولی تا که خورد؟ بقیش رو خودتون می دونید...  

  11. # Anonymous ناشناس

    راستی یادم رفت از جناب انتهورا بخاطر این وبلاگ مفیدشون تشکر کنم  

  12. # Anonymous احسان

    با سلام به دوست عزیز انتهورا
    چرا در تهیه شراب از انگور همزدن آن لازم است ولی در تهیه شراب از آب میوه تجاری نه ؟
    در ضمن وبلاگتون بسیار مفید و آموزنده است
    با تشکر  

  13. # Anonymous ناشناس

    درود برشما عالی بود
    فقط 1سوال داشتم:
    میشه شراب رو با ویسکی یا ودکا قاطی کرد که الکلش بره بالاتر؟  

  14. # Anonymous آرش

    گر می نخوری طعنه مزن مستان را/بنیاد مـــــکن تو حیله و دستان را
    تو غره بدان مشو که می می نخوری/صد لقمه خوری که می غلام‌ست آن را  

  15. # Anonymous آ

    دست خیام به همراهتون
    متشکرم از راهنمایی های مفیدتون  

  16. # Anonymous داود

    خیلی ممنون که وقت گذاشتی واین اطلاعات روجمع آوری کردی
    از همه مهمتر اینکه اونهارو در اختیار همه گذاشتی
    من که خیلی استفاده کردم
    بی ادبی بود اگه ازت تشکر نمی کردم
    تشکر قلبی وصمیمانه منو بپذیر  

  17. # Anonymous ناشناس

    سلام مادی مخمر را چگونه در تهران گیر اورم ؟  

  18. # Anonymous ناشناس

    این آدم عوضی که میگه شراب حرامه به احتمال زیاد یا تریاک می فروشه یا شیشه و کراک  

  19. # Anonymous ناشناس

    واقا ممنون ازتون بابت مطالب خوبتون  

  20. # Anonymous ناشناس

    نوکر شماییم دوستان
    من که دهنم کف کرده نمیدونم چطوری درست کنم مغزم اصلا کار نمیکنه
    و تشکر از مدیر سایت  

  21. # Anonymous ناشناس

    سلام دوست عزیز... خواهش می کنم کمکم کن تو یه سایت خوندم که استفاده از مخمر نان یا مخمر فعال باعث میشه خانواده ویتامین ب از بدن دفع بشه آیا این صحت داره؟ خواهش می کنم جواب بدین خواهش می کنم؟؟؟؟؟؟ راستی نمیشه اینکار رو بدون استفاده از مخمر کرد و خود آبمیوه رو خوابوند؟  

  22. # Anonymous ناشناس

    چرا جوابمو ندادید پس؟خواهش می کنم لطفا؟آیا مخمر فعال واقعا مضره و ویتامین گروه ب رو از بدن دفع می کنه؟  

  23. # Anonymous heyrani

    من به روشی که تو این آموزش گفتین عمل کردم بعد از 3 روز توی قفل هوا حباب ها مشخص شد و از روز چهارم به شدت حباب خارج میشد.الان روز 7 هستم ولی از دیروز یعنی روز ششم حبابی توی قفل هوام مشاهده نمی کنم و فکر می کنم روند تخمیر یا خیلی کند شده یا متوقف شده با اینکه تغییر دمای خاصی نداشتم و اصلاً در ظرف تخمیر رو هم تا حالا باز نکردم.لطفا من رو رااهنمایی کنید.
    آیا روندی که الان داره طی میشه درست و طبیعیه یا خیر.
    اگر طبیعی نیست لطفاً راهنمایی کنید چیکار کنم؟  

  24. # Anonymous ناشناس

    این ابجو چند درصد الکل داره  

  25. # Anonymous ناشناس

    با سلام من طبق دستورالعمل گفته شده درنحوه درست کردن شراب برای مبتدیان از شیره انگور استفاده کردم چند جا برای خرید ابسنج رفتم فقط یکجا گیرم امد که ان هم دیجیتالی بود وگران ایا می شود بصورت تجربی مقدار تقریبی شکر برای 4/5 لیترشراب که من درست کردم رابمن بگوید پیشاپیش از زحمات شما کمال تشکر را دارم  

  26. # Anonymous ناشناس

    اگر به مرحله اول تخمیرشراب زمان بیشتری بدهیم اشکالی دارد؟  

  27. # Anonymous ناشناس

    سلام،از آب ميوه هاي گازدار هم ميشه استفاده كرد؟  

  28. # Anonymous ناشناس

    رضا:
    با سلام خدمت استاد.
    سوال من اینه که بعد از 4 هفته ی اول که تخمیر اویه تموم شد،با وجود آبمیوه تجاری که تفاله هم نداره،چرا باید از بشکه اول به بشکه دوم منتقل کنیم؟
    یعنی نمیشه از روز اول بگذاریم و تا پایان زمان تخمیر ثانویه بشکه رو بسته نگه داریم و در آخر سر فقط یک دور در بطری ها سیفون کنیم؟  

  29. # Anonymous حسین ابلیس

    لطفا جواب بدید.
    تو کشور تخمی ایران چون مخمر شراب نیست مجبوریم مخمر نون بزنیم. مخمر نون یه بدی داره اینه که شرابو تلخو ترش و بدمزه میکنه . آیا راهی هست این مزه ی بد شراب رو که به خاطر این مخمر هست از بین برد.
    ۲.آیا از قرص مخمو آبجو میشه به جای مخمر استفاده کرد و اگه میشه چند تا قرص به ازای هر لیتر؟  

  30. # Anonymous ناشناس

    دوستان عزیز ازاب انگور پاکتی یک لیتری شرکت...استفاده کنید که در تبلیغاتش میگه ...ودیگر هیچ روی پاکتش هم نوشته 100درصدابمیوه وبدون شکر افزوده چون بقیه ابمیوه ها بین 20تا40درصد ابمیوه دارندوبقیه اب وشکرواسانس است درموردمخمر هم از لوازم شیرینی پزی مخمر نان بخرید فراوانه فقط هرچه کمتر استفاده کنید بهتره برای اندازه گیری من بسته قرص استا مینوفن روکه روش زده 325 میلی گرم قرص رودراوردم پراز مخمر کردم باترازوی طلا فروشی اندازه گرفتم شد حدود 330 میلیگرم برای یک لیتر ابمیوه بخوبی جواب داد البته مخمری که من خریدم زده مخمر فوری که باید کمتر از مخمر معمولی استفاده بشه وفکر کنم حتی کمتر ازاین هم کافی باشه ولی من از این مقدار نتیجه گرفتم در موردشکر هم من برای هر لیتر150 گرم شکر ریختم کمی شیرین شده واین نشون میده که حداکثر تخمیر صورت گرفته بیشتر اگربریزید الکل بالاتر نمیره فقط شیرینتر میشه دوستم شرابخور حرفه ایه ازش خوشش امد وتاییدش کرد  

  31. # Anonymous علی

    با سلام خدمت دوستان واستاد بزرگ که گویی دیگر جواب بده نیستند برای تهیه مخمر طبیعی باید با انگور شراب تهیه کنید واز درد یا همان رسوب باقیمانده در ته گالن تخمیر به عنوان مخمر طبیعی استفاده کنید من یک کیلو انگور تازه گرفتم البته خودم از باغ انگور از میم چیدم بدون دستمالی کردن حبه کردم سپس با گوشت کوب له کردم در گالن ریختم بعد از سه روز تخمیر شروع شد وبعد از ده روز هم تخمیر کامل شد وتفاله ها ته نشین شدند سیفون کردم بعد از دوهفته شراب صاف شد و ته گالن هم رسوب جمع شد که از ان به عنواب مخمر طبیعی استفاده می کنم با سن ایچ 100 درصد استفاده کردم دیگه بوی بد مخمر نانوایی رو هم نداره خیلی عالی شد .  

  32. # Anonymous علی

    با سلام من علی هستم همین کسی که اخرین نظررونوشتم خدمت شما دوستان اخرین تجربیاتم رو در خدمت شما می گذارم اول اینکه بعد از کلی ازمایش به این نتیجه رسیدم که مخمر طبیعی که ازشراب انگور بدست اوردم با مخمر نان که به عنوان خمیر مایه معروف است فرق زیادی نیست دوستانم که شراب خور حرفه ایی هست نتونست فرق بین شراب تهیه شده از این دو مخمررو تشخیص بده حتی اگر شما واژه مخمر lalvin که مخمر ساخت کاناداهست رو سرچ کنید روی مخمرش نوشته ساکارو مایسس سرویزیه وروی همین مخمر نان که در ایران فراوان هست هم همین عنوان رو نوشته یعنی این دو مخمر از یک خانواده هستند وتفاوتهای کمی با هم دارند ومن توصیه میکنم ازهمین مخمر نان استفاده کنید چون هم سرعت تخمیر بالا می رود هم درصد الکل بالاترمیشه مطلب بعدی مقدار شکر هست که چون بالاترین درصد الکل برای این مخمر15 درصداست باید ابمیوه ما 30درصد قند داشته باشد چون خود ابمیوه در حدود15 درصد قنددارد پس باید شما15 درصد قند اضافه کنید که برای 1 لیتر ابمیوه میشود150 گرم البته شما اگر فرمول شیمیایی تخمیر یعنی تبدیل گلوکز به الکل را موازنه کنید میبینید که در تخمیر حدود 50 درصد جرمی قند تبدیل به الکل میشود و50 درصد تبدیل به گاز دی اکسید کربن پس باداشتن 30 درصد قند در نهایت ما 15 درصد الکل خواهیم داشت که نهایت الکل قابل تخمل برای این مخمر است و اگر بیش از ان شکر اضافه کنیم درصد الکل بالاتر نمی رود بلکه شراب نهایی شیرین تر خواهد بود ضمنا اگر از ابمیوه های پاکتی البته از نوع 100 درصد استفاده کنید (که سه برند سن ایچ تکدانه و شادلی ابمیوه 100 درصد انگور قرمز تولید دارند) مقدار قند طبیعی موجوددر ابمیوه حدود 15 درصد است که خود شما میتوانید با استفاده از جدول درج شده روی ابمیوه مقدار قند انرا بدست اورید به عنوان مثال بنده از ابمیوه انگور قرمز 100درصد سن ایچ استفاده میکنم که روی ان جدولی درج شده ومقدار مواد موجود در یک سرو 240 میلی لیتر نوشته شده ومقدار توتال یعنی کل مواد قندی 38 نوشته شده که از تقسیم 38 بر 240 میشود 0.158 یعنی 15.8 درصد بنابراین مقدار قند این ابمیوه 15 درصد است وشما باید 15 درصد شکر اضا فه کنید یعنی 150 گرم برای یک لیتر یا یک پاکت ابمیوه بزرگ یک لیتری که قند کل بشود 30 درصد و الکل نهایی بشوی نصف این مقدار یعنی 15 درصد درضمن هر چه دمای هوا بالات باشد در الکل بالاتر خواهد بود نگارنده مدتی یک گالن شراب گذاشتم واز ان استفاده می کردم بعدا این گالن رادر اطاقی که ابگرمکن قدیمی در ان روشن بود ودمای هوا در ان همیشه بالاتر بود گذاشتم بعداز ان شیرینی شراب بسیار کمتر شد یعنی تلختر شد وگیرایی ان بسیار بالاتر رفت و این نشان می دهد که در محیط گرم تر تخمیر بیشترادامه یافته ودرصد الکل بالاتر می رود البته اگر از المیوه های بسته بندی نظیر همین سن ایچ استفاده کنید چون این ابمیوه ها پاستوریزه هستند ودر ان میکروب وباکتریهای مزاحم وجود ندارد بنا براین این افزایش دما باعث خرابی شراب نمیشود وفقط درصد الکل انرا بالا میبرد اگر این انگور طبیعی با شد ممکن است باعث رشد میکروبهای دیگر موجود در اب انگور شود وباعث فاسد شدن ان شود بنابراین استفاده از ابمیوه پاکتی که پاستوریزه می باشد احتمال فساد انرا نیز کاهش می دهد امیدوارم این مطلب مفید باشد  

  33. # Anonymous ناشناس

    باسلام خدمت دوستان
    بنده یک مبتدی کامل هستم.سنگ بزرگی برداشتم واقدام به خرید ۷۰کیلو انگورقرمزجهت شراب کردم.وسایل روکامل دارم تاحدودی هم مطالعه کردم چندتاسوال داشتم ممنون میشم جواب بدید.
    ۱_ نوع مناسب مخمر
    ۲_ مقدارمناسب مخمر
    ۳_ مقدارمناسب شکر

    لطفا مقادیر متناسب با ۷۰ کیلو انگور بیان شود.

    باتشکر  

  34. # Blogger نسل سوخته انقلاب

    اصلا خیلی بی جا کردی مثل نخود نشسته همه جا سرک میکشی... آخه گاو میش اول بپرس کی مثل خودت گاومیشه بعد سیم جین کن  

  35. # Anonymous ناشناس

    سلام دوستان عزیز ممنون از راهنمایی های مفیدتون
    ببخشید من یک سوال داشتم
    من میخوام از آب میوه ی طبیعی گیلاس برای ساخت شراب استفاده کنم این آبمیوه مناسب هست؟
    و دوم اینکه چند روز بعد از افزودن مخمر میشه از شراب استفاده کرد
    بعد از متوقف شدن تخمیر (نهایتا ۱۰ روز)  

  36. # Anonymous ناشناس

    سلام یه سوال تخصصی دارم ممنون میشم به من جواب بدید...
    ابمیوه های تجاری که دارای E211هستند قابلیت تولید شراب را دارند یا خیر
    سپاسگذارم��  

  37. # Anonymous ناشناس

    :Telegram
    R_antahoora@  

  38. # Blogger Unknown

    کسی از تو دعوت نکرد بیای اینجا نکیر و منکر بشی خوش گلدی عمو!!!!  

  39. # Blogger Unknown

    خطاب به اون کثافتی که اومده امر به معروف میکنه ::::::اینجام دست از سرمون برنمیداری آشغال کثافت ؟؟؟؟؟؟؟برو گمشو لجن زامبی  

  40. # Blogger Unknown

    گوه نخور برادر..گوه نخور  

  41. # Blogger irany

    سلام با اينکه اهل شرب شراب نيستم ولي مسايل زيادي دستگيرم شد،دلواپسان هم بهتره به جاي اين اموزش کلاشون رو ببرن بالاترنگران مسايل مهمتر باشند. شما چه بخواهي چه نخواهي اين مسله هست شايد اين اموزش درست ازمرگ چهارنفر جلوگيري کنه ،اصلا خودت چرا وارد سايت شد .مرسي از اطلاعات خوب شما  

  42. # Blogger irany

    جناب من شنيدم بعضيها اين ايستک گندم وگلابي .... ميذارن تو افتاب گرم که عين شراب يا چه ميدونم عرق ويسکي بشه چنين چيزي ميشه وياخطرناک نيست؟  

  43. # Anonymous ناشناس

    آخه چوس مغز حرام خودتی که داری تو این دنیا زندگی میکنی.اگه باور نداری از بابات بپرس ببین چطور تورو کاشته بعدش حرف حلال و حروم رو بزن.آخه تو چه میفهمی حلال چیه حرام چیه.  

  44. # Anonymous ناشناس

    من خودم مدت ۱۰سال اعتیاد داشتم اول از تریاک شروع شد آخرش باشیشه تموم شد.درطول اعتیادم هر کار بدی که بگی کردم تا خمار نمونم الان گاهی شراب میخورم قیافم درست شده سرم به کارخودمه الان خیلی موفقم.به نظرتون کدوم حرامه  

  45. # Blogger Unknown

    اختلاس و دزدی حرام تره  

  46. # Blogger Unknown

    یاشاسین دوست عزیز

     

  47. # Blogger Unknown

    تو گوز بخور شراب نخور  

  48. # Blogger Unknown

    سلام از این شراب به دست آمده میشه عرق گیری کرد؟  

  49. # Blogger Unknown

    براساس آموزه های دینی و قرآنی شما ایران را یکجا خوردند و بردند . بهتره شما جوش حرام بودن شراب را نزنید و منتظر بمانید تا حوریان بهشتی را در کنار جوی پر از شراب بغل کنید . لجن بو گندو .  

  50. # Blogger Unknown

    حلالتر و پاک تر از شراب سراغ ندارم و هرچه ناپاکی و نجسی هست در همین دین داران متظاهر جمع شده .  

  51. # Blogger Unknown

    برای هر لیتر 115 گرم شکر کافیه  

  52. # Blogger باریستا

    بله دوست عزیز. از هرنوع شرابی میشه عرق گرفت فقط باید ببینی به صرفه هست یا نه  

  53. # Blogger Unknown

    سلام داداش دمت گرم واقعا شرابایی که با دستور تو ریختم عالی شدن . هایزنبرگ ایرانی  

  54. # Blogger Unknown

    من دیگه حرفی ندارم ولی خدایی یه کوچولو آرومتر😂😂😂😂  

  55. # Blogger Unknown

    دلم خنک شد بدبختو ی کاری کردین تو دلش مبگه عجب غلطی کردم اومدم اینحا😂🤘  

  56. # Anonymous ناشناس

    سلام میخوام ببینم دستورش داری به منم بدی  

ارسال یک نظر

جدید ترین ها

بایگانی ماهانه

مقالات گذشته




XML

Powered by Blogger



© شراب سرا

استفاده یا کپی برداری از مقالات و انتشارات این وبلاگ برای عموم آزاد است